هرآنچه لازم است راجع‌به سیم کارت های بی هویت بدانیمc


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خرید و فروش سیم کارت رندباز و آدرس rondbazzz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

 

هرآنچه لازم است راجع‌به سیم کارت های بی هویت بدانیم 

 

از آنجایی که افرادی که به قصد سرگرمی از طریق تلفن همراه خود مزاحم افراد می شوند روز به روز زیادتر می شوند پس اگر تا به حال شماره ی شما گیر چنین افرادی نیفتاده است به احتمال زیاد به زودی زود این این اتفاق رخ می دهد اما سوال این است که آیا میتوان از طریق قانونی با این افراد برخورد کرد و یا نکته‌ی مهم تر این است که ما تنها با داشتن شماره تلفن این افراد می توانیم اقدامی را انجام دهیم؟ شاید این سوال نیز برایتان پیش بیاید که آیا در صورت شناسایی این افراد قانون مجازاتی را برای این آدم ها در نظر گرفته؟ که جوابش واضح است زیرا این افراد همان متجاوزان  به حقوق افراد هستند 

البته این افراد هم آنقدر که شما فکر میکنید ساده نیستند و از سیم کارت هایی که به سیم کارت های بی هویت معروف هستند استفاده می کنند 



ریشه‌ی این مسئله احتمالا به عرضه‌ی سیم کارت‌های هدیه و بدون سند از جانب اپراتورهای مختلف به کاربران مربوط می‌شود. از آن به بعد بود که این معضل شکل گرفت و گریبان‌گیر اپراتورها و مردم شد. افراد سودجو از سیم کارت‌های هدیه و بدون سند سوء‌ استفاده کردند و باعث بر هم خوردن نظم حاکم در جامعه شدند. همین مساله موجب شد که ثبت کدملی سیم ‌کارت‌های تلفن‌ همراه از بهمن ‌ماه ‌سال 95، با هدف ساماندهی سیم‌ کارت‌های بی‌نام و نشان در دستور کار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گیرد و طبق آن، دستورالعمل نظارتی به اپراتورهای موبایل ابلاغ شد تا تکلیف سیم‌ کارت‌های دارای هویت جعلی یا بدون کد ملی مشخص شود.

همان زمان هم معاون سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد که حدود 3‌ میلیون و 100 هزار سیم ‌کارت ایرانسل، 3‌ میلیون و 140 هزار سیم ‌کارت همراه اول و 40‌ هزار عدد سیم‌ کارت تالیا بی‌هویت بودند. بنابراین از مردم خواسته شد تا برای ثبت هویت سیم کارت‌های خود به دفاتر اپراتورهای مربوطه مراجعه کنند. اما متاسفانه این طرح با موفقیت کامل اجرا نشد و هم‌چنان خرید و فروش سیم کارت‌های بدون هویت ادامه دارد.

مسئله‌ی دیگر آن که این سیم کارت‌های اعتباری بدون هویت، به راحتی در دسترس هستند. به عنوان مثال توسط افراد دست‌فروش عرضه می‌شوند. یا دکه‌های روزنامه‌فروشی آن‌ها را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. افراد بعد از خرید این سیم کارت‌ها، حتی نیازی به فعال‌سازی آن‌ها هم ندارند. چرا که سیم کارت موردنظر، از قبل در شبکه‌ی اپراتورهای مربوط فعال بوده‌اند.

این سیم کارت‌ها از یک تا سه ماه قابلیت استفاده دارند و از آن‌ جا که پوکه‌ای هم همراه خود ندارند؛ دیگر نمی‌توان آن‌ها را تمدید اعتبار کرد. به علاوه قیمت آن‌ها به قدری پایین است که خریداری را بسیار راحت‌تر نیز می‌کند. سیم کارت‌های بدون هویت و بدون سند، از 5 تا 15 هزار تومان به فروش می‌رسند. فروشندگان هم با توجه به مبلغی که دریافت کرده‌اند؛ بعد از مدتی بدون نیاز به حضور مالک اصلی، به دفاتر اپراتورها مراجعه کرده و اقدام به سوزاندن آن سیم کارت و دریافت یک سیم کارت جدید می‌کنند تا بتوانند آن را به دیگری بفروشند.

سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید آن است که با توجه به این که خرید سیم کارت و فعال‌سازی آن، الزاما به کد ملی نیاز دارد؛ افراد سودجو و فریب‌کار، چطور اقدام به انجام این کار می‌کنند. باید گفت که این اشخاص با پرداخت مبلغی ناچیز به کارتن خواب‌ها، از کارت ملی آن‌ها استفاده کرده و چندین سیم کارت تهیه می‌کنند.

پای این معاملات نامشخص و عجیب حتی به فضای مجازی هم باز شده است. کافی است هشتگ سیم کارت بدون سند را در اینستاگرام جست و جو کنید تا با نتایج زیادی مواجه شوید. در تماس با یکی از فروشندگان این سیم کارت‌ها در فضای مجازی تماس گرفتیم و در پاسخ به سوالاتمان درباره‌ی قیمت، چنین اظهار کرد:« قیمت‌ها هم بستگی به تاریخ مصرف سیم‌کارت‌ها دارد. اگر سیم‌کارت یک‌ساله بخواهید 100‌ هزار تومان و اگر سیم‌کارت دوساله بخواهید 200‌ هزار تومان». وقتی از او می‌پرسم چطور توانسته‌اید سیم‌کارت‌های بدون سند و هویت تهیه کنید به تندی پاسخ می‌دهد: «ما که نباید راه و رسم کاسبی‌مان را برای شما توضیح دهیم! اگر به خرید اینترنتی اعتماد ندارید حضوری بیایید ترمینال غرب تا خیالتان راحت شود.»

با یکی از مسئولان روابط عمومی شرکت ایرانسل در این مورد گفت و گویی داشتیم و او بیان کرد:« در هیچ یک از فروشگاه‌ها، مراکز خدمات ایرانسل و سایر کانال‌های فروش، امکان ثبت نام و فعال‌سازی سیم‌کارت بدون ارایه کارت شناسایی معتبر و شماره ملی یا گذرنامه برای اتباع خارجی وجود ندارد و تمام سیم‌کارت‌های فعال در شبکه ایرانسل مالک مشخص و ثبت‌شده دارد.»

او تاکید می‌کند: «برخی افراد سودجو با سوءاستفاده از کم‌اطلاعی برخی مشترکان،سیم‌کارت‌هایی که به نام آنها ثبت شده را در اختیار گرفته و به فروش می‌رسانند که طبعا تمام تبعات سوءاستفاده از این سیم‌کارت‌ها متوجه مالک سیم‌کارت خواهد بود و ایرانسل نیز موارد سوءاستفاده از سیم‌کارت‌های خود را در مراجع قانونی پیگیری می‌کند.»

این مقام مسئول درباره‌ی چگونگی اطلاع پیدا کردن از هویت این سیم کارت‌ها چنین بیان کرد:« «ایرانسل این امکان را برای تمام مشترکان خود فراهم کرده تا از طریق منوی پرونده یا اطلاعات حساب در اپلیکیشن ایرانسل من یا تماس با مرکز ایرانسل یا مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها و مراکز خدمات ایرانسل، از سیم‌کارت‌های ثبت شده به نام خودشان در شبکه ایرانسل مطلع شده و در صورت لزوم آنها را غیرفعال کنند. این خدمات ایرانسل نشان می‌دهد که ادعای سودجویان و کلاهبردارانی که می‌گویند سیم‌کارت‌های بدون هویت می‌فروشند، کاملا دروغ است و ما امیدواریم با اطلاع‌رسانی‌هایی که انجام می‌دهیم، مردم فریب این ادعاها را نخورند.»

 

 





:: برچسب‌ها: سیم کارت , خرید سیم کارت رایتل , سیم کارت اعتباری رایتل , رایتل , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sepehr
ت : شنبه 19 تير 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');